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dijous, 15 de setembre de 2011

Jean-Luc

 
Ens vam retrobar una nit d'estiu en un cicle especial de cinema francès a la fresca. El meu plan era tornar aviat però al final tot es va anar allargant i els dos vam decidir sortir de gresca. Se'ns va fer tard. Va dir: "No agafis pas el cotxe. Si vols et pots quedar, que al pis hi tinc quarto exprés per convidats". 

"Et deixo aquí sobre un cobrellit perquè ara no però després fot rasca, ja veuràs. Si tens gana o vols aigua tu mateix pots fer com si fossis a casa". 

La manera com va dir bona nit i va picar l'ullet era fàcilment mal interpetable. Vaig augurar una nit per a la posteritat, fer un cim, fer un vuit mil, fer quelcom difícilment igualable. 

Però allà no passava res, només aquell silenci trencat pel meu somier. Potser no era el seu tipus, millor que no fes res. I en una paret al fons imprès en blanc i negre hi havia un pòster d'en Godard. Potser ell em podria dir-me perquè em ballava el cap. 

Ai Jean-Luc!, ai Jean-Luc!, vull entendre-ho però no puc. 

Ell va dir que en casos com aquests no es tracta de ser més guapo o més lleig sinó d'estar convençut de fer-ho. Jo vaig dir-li: "Ja, però si ara hi vaig i ella no vol després què? Després tot això acaba siguent un rotllo patatero". 

Em va convidar a fumar i en un plano-seqüència una frase magistral "Una dona és una dona. No et preocupis, tant se val". 

L'endemà vam esmorzar, ni tan sols vaig mirar-la i a l'hora de marxar ella em va fer un petó que encara no sé interpretar. 

Ai Jean-Luc!, ai Jean-Luc!, vull entendre-ho però no puc. 

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Nos reencontramos una noche de verano en un ciclo especial de cine francés al aire libre. Mi plan era volver temprano pero al final todo se fue alargando y los dos decidimos salir de marcha. Se nos hizo tarde. Dijo: "No cojas el coche. Si quieres te puedes quedar, que en el piso tengo una habitación para invitados". 

"Te dejo aquí encima una colcha porque ahora no pero después hace fresco, ya verás. Si tienes hambre o quieres agua tu mismo puedes hacer como si estuvieses en tu casa". 

La manera como dijo buenas noches y guiñó el ojo era fácilmente malinterpretable. Auguré una noche para la posteridad, escalar una cumbre, escalar un ocho mil, hacer cualquier cosa difícilmente igualable. 

Pero allí no pasaba nada, sólo aquel silencio roto por mi somier. Tal vez yo no fuera su tipo, mejor no hacer nada. Y en una pared al fondo impreso en blanco y negro havia un poster de Godard. Quizás el me podría decir por qué me bailaba la cabeza. 

Ay Jean-Luc!, ay Jean-Luc!, quiero entenderlo pero no puedo. 

Él dijo que en casos como estos no se trata de ser más guapo o más feo sino de estar convencido de hacerlo. Yo le dije: "Ya, pero si ahora voy y ella no quiere después qué? Después todo esto acaba siendo un rollo patatero". 

Me invitó a fumar y en un plano-secuencia una frase magistral "Una mujer es una mujer. No te preocupes, da igual". 

Al día siguiente desayunamos, ni siquiera la miré y a la hora de irme ella me dió un beso que aún no sé interpretar. 

Ay Jean-Luc!, ay Jean-Luc!, quiero entenderlo pero no puedo.